پسر چوپان

داستان های کوتاه ، خاطرات ، دل نوشته ها ، دلتنگی ها

پسر چوپان

داستان های کوتاه ، خاطرات ، دل نوشته ها ، دلتنگی ها

پسر چوپان

پدرم چوپان بود 50 سال چوپانی.
مادرم دختر برزگر بود ، خانه داری، خیاطی ، گلدوزی، قالیبافی، دروگری ، خرمنکوبی و همه کارهای زنانه عشایر(مختابادی) با هنر 26 محصول از شیر و شیردوشی گله گوسفندان...
ودر کنار همه اینها چه زیبا مادری کرد برای من و برادرانم

و من شدم پزشک ، بعد ها انشاء الله خواهم گفت چرا؟
حال چند وقتی است دوست دارم بنویسم

  • ۰
  • ۰

تشویق چیست

تشویق چیست؟

جداسازی لواشک از ظرف چه فلزی چه لاستیکی و چه نایلون کار خسته کننده ای است سال ها پیش یک بار با اکراه قبول کردم اما بعد از اتمام کار مرحومه همسرم تا دید لواشک را با ذوق بلند کرد و گفت ماشاء الله اصلا پاره نشده سالم سالم. و مشابه این جمله نزد آشنایان که دکتر لواشک سینی بزرگ را سالم و یک دست جدا می سازد مدعی ام آدمی نیستم که تحت تاثیر تعریف و تمجید دیگران قرار گیرم اما از آن به بعد سالم و یکدست جدا ساختن لواشک برایم خیلی مهم شد هر چه سخت و وقت گیر بود اما بر خود تکلیف نموده بودم که باید لواشک پاره و چند تکه نشود. هر چند بعدا با قیچی برش می زنند آخرین مرحله لواشک امسال وقت زیادی از من گرفت تا یکدست و سالم در بیاورم با حداقل پارگی ، هنوز آثار تشویق باقی بود وقتی برای خشک شدن لایه زیرین آن را بر طناب رخت آویزان کردم یک لحظه احساس کردم مشوقم از پنجره هنر مرا با همان ذوق و تحسین زمان حیاتش نگاه می کند .توهم نبود و شیزوفرنی ندارم رفتارم مشابه زمان حیاتش بود کاری کرده بودم که اگر زنده بود و ناظر از پشت پنجره باز تشویقم می کرد یا در اردو و جلسات بانوان با آب و تاب یکدست در آوردن لواشک بدون پاره شدن را یک هنر مهم تلقی می کرد و...

تشویق چیست در لینکدین

 

کار را آن کرد که تمام کرد
گرچه امسال زردآلو نداشتم اما مغرورانه مدعی شدم تمام آلو ها و سیب گلاب تابستانه و گلابی را خودم تنهایی و بی کمک دیگران فرآوری می کنم در حد اعتدال بخشش و احسان و هدیه شد مابقی در چند ین نوبت شب و گاهی هم عصر و شب مرا سرگرم کرد اما در نهایت در کار تنهایی شکست خوردم و هیچگاه نتوانستم حجم کار را به حجم و زیبایی سال های دور برسانم
سرانجام از مادر کمک گرفتم خدا همه مادران را سلامتی دهد از درمانگاه که برگشتم کاری با آلوی تازه برای من نمانده بود جز انتقال سبد ها به بالکن و پهن کردن لواشک ادعای جدیدی را هیاهو کردم که سیب پاییزه اگر گرفتار خوراک گراز و نوک کلاغ نشود خودم به تنهایی فرآوری می کنم
 
 
 
دستت سیاه می شود
حتی زیر دستکش بدجوری سیاه می شود
زشت است که دست سیاه شود مردم هزار فکر می کنند مثلا پزشکی
آبرو؟
ببر خونه مادربزرگ یکساعته همه را پوست می کند ....
.... چندان مهم نیست که دست سیه شود
دعا کنید روسیه نشوم
 
  • ۹۸/۰۷/۱۸
  • محمد علی سعیدی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی